Baba - mama jóga

A születés - szülés mind az édesanya, mind a kisbaba számára megterhelő fizikailag, érzelmileg egyaránt. Az azt követő időszak a regenerálódásról, összeszokásról szól, a baba beilleszkedik a család életébe, megtapasztalja környezetét, a kinti világot. Az édesanya, édesapa beletanul új szerepébe. Ezt a folyamatot segíti elő a közös jóga foglalkozás. 

A meditáció, relaxáció, a légzőgyakorlatok ellazítják, pihentetik az anyukát/apukát, a jógagyakorlatok pedig a test regenerálódását segítik elő. Fontos eleme a foglalkozásoknak a gátizom torna, mely a várandósság, illetve a szülés alatt igénybe vett területet erősíti meg. A jógagyakorlatok erősítik a hát- és hasizmokat, melyek szintén erősen le voltak terhelve a gyermekvárás ideje alatt, illetve a kisbaba ellátása során is rendszeresen igénybe vannak véve. 

A babamasszázs a kisbabák bemelegítésére szolgál. Ezt követi a babák passzív tornáztatása, és a közös jógagyakorlatok. A jóga erősíti a babák gerincét, rugalmassá teszi az ízületeket, élénkíti szervezetük működését. Segíti emésztésüket, külön hangsúlyt kapnak a hasfájást enyhítő gyakorlatok, masszázsfogások. Fejleszti látásukat, hiszen mamájukra folyamatosan fókuszálnak a szemkontaktust keresve. A babák idegrendszerét erősíti, nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak lesznek, alvásminőségük ezáltal javul. (Csakúgy a családé:). A közös gyakorlás a baba és mama/papa kapcsolatának elmélyítésére, közös kikapcsolódásuk biztosítására kiválóan alkalmas, enyhíti a szülés esetleges traumájának élményét, megújítja a kötődést baba és mama közt. Együtt játszhatnak és mozoghatnak. Megerősíti a nem verbális kommunikációt, a baba megtanul együttműködni. 

A jóga idegrendszer stabilizáló hatásának köszönhetően a jógázó szülő összeszedettebb és elfogadóbb lesz mind magával, mind a babájával szemben, nyugalma gyermekére is átragad. 

A kisbabás óra 90 perces. A legfőbb cél ilyenkor, hogy az anyukák összehangolódjanak a kicsivel, ráhangolódjanak az anyaságra és szülés után megerősödjenek mind mentálisan, mind fizikálisan, ilyenkor kezdjük regenerálni a kitágult medencealji és has izomzatot, és megnyugtatjuk elménket. A babákat passzív masszírozással, mozgatással jógáztatjuk. Fejlesztjük motorikus mozgásukat és látási képességüket.

A nagybabás foglalkozások 60 percesek. Itt már nem masszírozzuk a babát, mert rengeteg egyéb inger éri őket, ami számukra ezen a foglalkozáson sokkal fontosabb. Azonban otthon bátran lehet tovább masszírozni őket. Már nehezebb a babák figyelmét hosszabb ideig lekötni, mert imádnak felfedezni.

Az órákon rövid, közös ráhangolódást követően a babák pillanatnyi igényeihez rugalmasan alkalmazkodva bemelegítés után közös jógagyakorlatokat, külön jógagyakorlatokat, babamasszázst, közös játékokat a babákkal, gátizomtornát, meditációt, légzőgyakorlatokat
végzünk. A foglalkozásokon minden úgy történhet, mint otthon, ha a baba éhes, természetesen meg lehet etetni, ha tisztába kell tenni, ha sír, stb, minden esetben követjük a babák igényeit. Érdemes otthonról egy plédet hozni az órára, így a babát ismerős környezet
veszi körül.

A baba-mama jógafoglalkozásokon a jóga áldásos hatásait az egész család élvezheti, a baba kora gyermekkorától kezdve hozzászokik a sportoláshoz, természetes módon lesz része életének. 

Baba-mama jóga